اصالت کالا

می خواهید کولر گازی را روشن یا خاموش کنید اما نمی توانید بخاطر بیاورید که کنترل آن را کجا گذاشته اید؟ یا که ریموت کنترل کولر گازی به طور ناگهانی باتری تمام کرده و یا خراب شده است؟ از 4 روش زیر استفاده کنید و نحوه خاموش و روشن کردن کولر گازی بدون کنترل را یاد بگیرید.

چگونه بدون کنترل، کولر گازی خود را روشن و خاموش کنیم؟

در یک روز زیبا، دمای هوا تا 40 درجه سانتیگراد افزایش پیدا می کند، هوای بیرون گرم است و حالا می خواهید برای روشن کردن کولر گازی خود و استراحت سریعا به اتاق بروید. اما متاسفانه نمی توانید کنترل کولر گازی خود را پیدا کنید.

در این شرایط آیا شما باید در گرما و نامیدی بسوزید؟ حالا چه کاری برای روشن کردن کولر گازی بدون کنترل باید انجام دهید؟ اگر در چنین مواقعی گیر افتاده اید می توانید با استفاده از روش های زیر خود را نجات دهید.

در صورتی که قصد خرید کولرگازی جدید از برندهای اورجینال و با کیفیت را دارید می‌توانید نگاهی به جدیدترین محصولات موجود در فروشگاه افرالند بیندازید.

استفاده از دکمه پاور واحد داخلی

در حال حاضر اکثر کولر گازی ها دارای طراحی ظاهری زیبا و چشم نواز هستند. بنابراین آنها نمی خواهند دکمه ای در بیرون خود داشته باشند چون باعث می شوند که زیبایی کولر گازی از بین برود.

با این حال، این دلیل نمی شود که تولید کننده هیچ دکمه ای را طراحی نکند. سازنده به جای اینکه آن را نادیده بگیرد دکمه پاور را در زیر پنل فیلتر هوا پنهان کرده است.

خاموش و روشن کردن کولر گازی با دکمه پنل

در شرایطی که می خواهید برای روشن کردن کولر گازی بدون کنترل اقدام کنید کافیست که پنل را بلند کنید تا این دکمه را مشاهده کنید. برای پیدا کردن این دکمه به متن On/off نگاه کنید در غیر این صورت تشخیص این دکمه می تواند دشوار باشد.

بسته به طراحی سازندگان، این دکمه پاور را می توان در مکان های مختلفی پیدا کرد:

در کولر گازی های Daikin ، Mitsubishi ، Funiki با Gree دکمه پاور معمولا علاوه بر چراغ های تایمر و چراغ های نشاندهنده وضعیت کولر گازی؛ در سمت چپ قرار دارد.

در کولر گازی ال جی، پاناسونیک ، هیتاچی به این راحتی ها دکمه پاور را پیدا نخواهید کرد چون توسط سازنده در زیر فیلتر واحد داخلی پنهان می شود. برای دیدن دکمه On/Off کولر باید فیلتر گرد و غبار را بلند کنید.

این ساده‌ترین روشی است که می توانید برای خاموش و روشن کردن کولر گازی بدون کنترل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:
نحوه کنترل کولر گازی با گوشی موبایل

کنترل کولر گازی از طریق گوشی همراه

علاوه بر موارد فوق، می توانیم با گوشی هوشمند خود یک ریموت کنترلر بسازیم. اگر گوشی شما دارای سنسور مادون قرمز IR باشد می توانید برنامه را روی گوشی خود نصب کنید و تلویزیون و کولر گازی خود را با آن کنترل کنید. بنابراین با روش فوق شما می توانید یک ریموت کنترلر داشته باشید.

کنترل کولر گازی با موبایل

استفاده از مدارشکن

 کولرهای گازی بزرگ در سالن ها، کلاس ها؛ اتاق کنفرانس و غیره قرار دارند. کاربران اغلب به جای استفاده از ریموت کنترل از مدارشکن / قطع کننده مدار استفاده می کنند. از آنجا که این روش ساده است؛ کنترل سال های بزرگ هم به سهولت انجام خواهد شد.

اگر در خانه از کولر گازی در دمای معینی استفاده می کنید برای خاموش کردن کولر باید یک مدار شکن جداگانه در اتاق نصب کنید. انجام این کار بسیار راحت است و دیگر نگران پیدا نکردن ریموت کنترل کولر گازی خود نخواهید بود؛ یک مدار شکن وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

در مقاله افرالند، ما چند روش را به شما معرفی کردیم که در صورت پیدا نکردن ریموت کنترل کولر گازی خود می توانید از آن استفاده کنید. اگر شما روش دیگری را می شناسید در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *