بهترین تلویزیون 85 اینچ ال جی

بهترین تلویزیون های 85 اینچ ال جی به معنای واقعی کلمه بزرگ هستند. اما از کجا باید بدانید که یکی از آنها را باید در خانه خود داشته باشید و بهترین تلویزیون ال جی کدام است؟

تلویزیون های 85 اینچ ال جی هر چقدر هم عالی به نظر برسند بسیار بزرگ هستند؛ و در حال حاضر بخش مهمی از بازار تلویزیون امروز را به خود اختصاص داده است. تقریبا همیشه این سایز به عنوان حد فوقانی اندازه تلویزیون عمل می کنند؛ آنها برای تصاویر بزرگی که احتمالا با مدل های کوچکتر به دست نمی آیند؛ استفاده می شود.

مطمئنا برای خرید بهترین تلویزیون های 85 اینچ ال جی باید هزینه زیادی بپردازید؛ چون با افزایش سایز تلویزیون هزینه هم افزایش پیدا می کند. گفته می شود یک مدل 85 اینچی از یک تلویزیون ارزان قیمت می تواند تقریبا هم قیمت تلویزیون 55 اینچ با صفحه نمایش 8K باشید، این بدان معناست که شما هنوز فرصت انتخاب برخی از گزینه ها را دارید.

شایان ذکر است که وضوح 8K در سایزهای تلویزیون برزگتر بسیار بهتر نشان داده می شود و مطمئنا از تمام جزئیات (به طور دقیق 33 میلیون پیکسل) در تلویزیون های 85 اینچ برخوردار خواهید شد. این دستگاه ها هر از چند گاهی ظاهر می شوند.

اما حتی تلویزیون های 4K در این اندازه می توانند به طرز فوق‌العاده ای مؤثر واقع شوند. در انتهای این نوشته؛ شما می توانید بهترین تلویزیون های 85 اینچ ال جی دست پیدا کنید. اگر به دنبال یک تجربه سینمایی؛ یا یک تلویزیون برای کنسول بازی هستید این دستگاه ها انتخاب خوبی هستند.

بهترین تلویزیون های 85 اینچ ال جی که می توانید خریداری کنید

ال جی اکثر تلویزیون های 85 اینچ بازار را تولید کرده است. شما می توانید برای خرید بهترین تلویزیون های 85 اینچ این برند که در زیر لیست شده است اقدام کنید:

هنگام خرید تلویزیون 85 اینچ ؛ یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند این است که سایز اشتباهی را خریداری می کنند که بعدا از انتخاب آن پشیمان می شوند.

در جدول زیر پرفروش ترین تلویزیون ال جی موجود در فروشگاه را می‌توانید بررسی کنید که در این جدول‌ها مدل محصولات 2022 و هم محصولات 2023 معرفی شده‌اند.

مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی NANO84NanoCell
تلویزیون ال جی QNED80MiniLED
تلویزیون ال جی QNED90MiniLED
تلویزیون ال جی C2OLED Evo
تلویزیون ال جی G2OLED Evo
تلویزیون های 85 اینچ ال جی 2022

در بحث خرید تلویزیون هایی با سایز بزرگ باید بگوییم که با محدودیت هایی مواجه هستیم چونکه تمام تلویزیون های تولید شده در سال 2022 سایز 85 اینچ ندارند پس اگر شما قصد خرید یک مدل 85 اینچ دارید می توانید از لیست بالا تلویزیون ال جی C2 یا تلویزیون کیوند 80 را انتخاب کنید که در این سایز بزرگ، همانند یک تابلوی نقاشی زیبا خودنمایی می‌کنند.

مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی C3OLED Evo
تلویزیون ال جی G3OLED Evo
تلویزیون ال جی UR7800LED
تلویزیون ال جی UR9000LED
تلویزیون‌های 2023 ال جی

سایز تلویزیون

در اینجا نکاتی در مورد انتخاب بهترین تلویزیون با توجه به نیازهای شما و فضایی که دارد آورده شده است تا از فرآیند خرید تلویزیون خسته کننده یا پشیمانی بعد از خرید جلوگیری کنید.

اولین قانون کلی این است که بزرگترین اندازه ممکن را که متناسب با اندازه اتاق، محل نشستن و فاصله مشاهده و البته بودجه شما است را انتخاب کنید. این امر به این دلیل است که هر چه صفحه نمایش بزرگتر باشد، تجربه مشاهده شما همه جانبه تر خواهد بود.

85 اینچ کیوند تلویزیون 85 اینچ ال جی 2021

اندازه و وضوح صفحه تلویزیون

اولین و مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که سایز تلویزیون های به صورت مورب اندازه گیری می شوند و این بدان معناست که یک تلویزیون 55 اینچی از یک گوشه به گوشه متقابل اندازه گیری می شود.

مورد بعدی وضوح تلویزیون است که باید در نظر گرفته شود چون رزولوشن تلویزیون شما بالاتر باشد به این معناست که تعداد پیکسل های بیشتری در هر اینچ جای گرفته است. به طور کلی این بدان معناست که شما می توانید نسبت به تلویزیون های FULL HD ، نزدیکتر به تلویزیون های 4K بنشینید. و این یعنی اینکه می توانید یک تلویزیون 4K با اندازه کوچکتر را تهیه کنید؛ به طوری که میدان دید شما را پر کند (نه یک تلویزیون 1080p بزرگتر برای همان موقعیت نشستن).

بیشتر بخوانید:
بررسی آخرین مدل تلویزیون ال جی

فاصله صندلی توصیه شده برای دست یابی به تصویری با بالاترین کیفیت

موقعیت توصیه شده برای مشاهده تلویزیون به وضوح و اندازه تلویزیون بستگی دارد.

به طور معمول، برای تلویزیون های 1080p HD، فاصله مناسب برای مشاهده باید 1.5 تا 2.5 برابر اندازه صفحه نمایش باشد.

اگر می خواهید از جزئیات بیشتر در تلویزیون فورکی خود لذت ببرید، ممکن است بخواهید کمی نزدیکتر و تقریبا 1 تا 1.5 برابر اندازه صفحه تلویزیون خود بنشینید.

سایز تلویزیونفاصله مشاهده برای تلویزیون های 1080p Full HD
40″5.0 – 8.3 feet
43″5.4 – 9 feet
50″6.3 – 10.4 feet
55″6.9 – 11.5 feet
60″7.5 – 12.5 feet
65″8.1 – 13.5 feet
70″8.75 – 14.6 feet
75″9.4 – 15.6 feet
80″10.0 – 16.7 feet
85″10.6 – 17.7 feet
سایز تلویزیونفاصله مشاهده برای تلویزیون های 4K Ultra HD
40″3.3 – 5.0 feet
43″3.6 – 5.4 feet
50″4.2 – 6.3 feet
55″4.6 – 6.9 feet
60″5.0 – 7.5 feet
65″5.4 – 8.1 feet
70″5.8 – 8.75 feet
75″6.3 – 9.4 feet
80″6.7 – 10.0 feet
85″7.1 – 10.6 feet

به خاطر داشته باشید که یک تصویر تلویزیون 4K می تواند 4 برابر بیشتر از یک تلویزیون Full HD با همان اندازه باشد و جزئیات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. اما برای اینکه تفاوت ها را درک کنید باید تلویزیون های 40 اینچ به بالا را انتخاب کنید. همچنین می توانید به تلویزیون فورکی نزدیکتر بنشینید چون پیکسل ها بسیار کوچک تر هستند و نسبت به صفحه نمایش های فول اچ دی سخت تر دیده می شوند.

اگر بیش از حد نزدیک به تلویزیون بنشینید، ممکن است مربع های کوچک تصویر حواس شما را پرت کند، اما اگر خیلی دور باشید؛ ممکن است جزئیات را از دست بدهید. بنابراین؛ مطمئن شوید که از دستورالعمل های جدول بالا پیروی می کنید و تنظیمات صندلی و اندازه اتاق خود را در نظر دارید.

اگر تلویزیون بسیار بزرگی دارید یا قصد دارید با فاصله بیشتر از موارد ذکر شده در بالا به تماشای تلویزیون بپردازید، باید تلویزیون 4K را انتخاب کنید که از HDR پشتیبانی می کند چون باعث افزایش کنتراست و همچنین رنگ می شود.

اندازه اتاق شما و موقعیت تلویزیون

البته اندازه اتاق و مبلمان موجود در آن روی انتخاب تلویزیون با اندازه مناسب تاثیر می گذارد. اگر مایل به جابجایی برخی از مبلمان های اتاق هستید؛ می توانید در انتخاب سایز انعطاف پذیری داشته باشید.

همچنین باید در نظر بگیرید که آیا قصد دارید از پایه تلویزیون استفاده کنید یا تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنید تا در مورد اندازه انتخاب درستی داشته باشید.

اولد تلویزیون 85 اینچ ال جی 2021

اگر می خواهید از پایه استفاده کنید؛ به خاطر داشته باشید که این کار باعث نزدیک شدن تلویزیون به صندلی و در نتیجه کوتاه شدن فاصله مشاهده می شود. بنابراین؛ میز را اندازه بگیرد و مخصوصا عمق آن را در نظر داشته باشید تا فاصله دید را محاسبه کنید.

برخی از تلویزیون ها دارای پایه های باریک‌تر هستند اما برخی دیگر دارای پایه های بسیار بزرگ هستند. اگر تصمیم دارید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید؛ بسته به ضخامت تلویزیون و نوع پایه ای که قصد دارید از آن استفاده کنید می توانید بیش از یک فوت به فاصله مشاهده اضافه کنید.

مقاله مرتبط:
طول عمر تلویزیون های اولد چقدر است؟

زاویه دید

به طور معمول سیستم بینایی انسان دارای زاویه دید افقی حدود 135 درجه است؛ بنابراین برای تماشای فیلم یا محتوایی که برای پر کردن کل میدان دید ساخته شده است؛ یک تلویزیون بزرگ انتخاب بهتری است. اما تماشای سایر محتواها در یک تلویزیون بزرگ از فاصله نزدیک می تواند بسیار ناراحت کننده باشد، مانند تلاش برای تمرکز روی یک قسمت از صفحه نمایش برای تماشای برنامه های ورزشی.

بر اساس THX، زاویه دید حدود 40 درجه برای تجربه دید همه جانبه مناسب است. برای محاسبه این زاویه؛ فقط صندلی خود را تا جایی که تا جایی که تلویزیون قرار می گیرد (بر حسب اینچ) اندازه گیری کنید و بر 1.56 تقسیم کنید؛ نتیجه اندازه تلویزیون توصیه شده برای شما می باشد.

بنابراین اگر در فاصله 9 فوت بنشینید؛ سایز تلویزیون پیشنهادی حدود 90 اینچ است. اما این اندازه می تواند برای اکثر افراد کمی بزرگتر باشد، بنابراین اگر نمی خواهید تلویزیون جدید خود را تحت تاثیر قرار دهید بهتر است از تلویزیون 60 اینچ استفاده کنید.

زاویه دید تلویزیون 85 اینچ ال جی 2021

توصیه THX برای تلویزیون های Ultra HD این است که فاصله دید را بر 0.78 یا 1 تقسیم کنید. این یک بار دیگر تایید می کند که تلویزیون های اولترا اچ دی برای مشاهده از فاصله نزدیک بسیار بهتر هستند بنابراین برای اتاق های باریک یا کوچک ایده ال هستند.

انجمن SMPTE زاویه 30 درجه را توصیه می کند که به معنای تقسیم فاصله (برحسب اینچ) بر 1.6 است؛ که منجر به قطر نسبتا کوچکتر می شود. در مورد این مثال، اندازه توصیه شده تلویزیون 68 اینچ است و این بدان معناست که می توانید از بین تلویزیون های 65 تا 70 اینچ انتخاب داشته باشید.

سایز تلویزیونفاصله پیشنهادی SMPTE (30 درجه)  فاصله پیشنهادی THX (40 درجه)
25″3.4′2.5′
30″4.1′3′
35″4.8′3.5′
40″5.5′4′
45″6.1′4.5′
50″6.8′5′
55″7.5′5.5′
60″8.2′6′
65″8.9′6.5′
70″9.5′7′
75″10.2′7.5′
80″10.9′8′
85″11.6′8.5′

به گفته CNET؛ بهترین زاویه دید فاصله بین صندلی و تلویزیون ضربدر 0.667 است که در نتیجه اندازه صفحه نمایش 72 اینچ برای تنظیم فاصله 9 فوت است.

بنابراین، می توانید از برخی از این دستورالعمل ها استفاده کنید تا ایده واضح تری از اندازه ای که هنگام خرید تلویزیون جدید به دنبال آن هستید را بدست آورید.

به طور کلی؛ می توان نتیجه گرفت که تلویزیون باید به اندازه کافی بزرگ و به اندازه کافی نزدیک باشد تا مقدار خاصی از میدان دید شما را پر کند؛ اما در واقع به شما و ترجیحات شخصی شما هم بستگی دارد. 

نحوه اندازه گیری تلویزیون

یکبار دیگر اشاره می کنیم که هنگام انتخاب تلویزیون برای تنظیمات خاص خود؛ نه تنها اندازه مورب صفحه را در نظر باید بگیرید بلکه ابعاد واقعی آن را هم باید در نظر داشته باشید. اگر آن را روی دیوار نصب می کنید؛ عمق و ارتفاع تلویزیون را بررسی کنید.

اگر می خواهید تلویزیون را در فضای محدودی قرار دهید، عرض واقعی آن را با حاشیه ها در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که متناسب با فضای اختصاصی شما می باشد. حتی می توانید یک مقوا را با ابعاد واقعی تلویزیون برش دهید و آن را روی دیوار خود نصب کنید.

ارتفاع تلویزیون هم مهم است بنابراین باید آن را هم در نظر داشته باشید. همیشه ابعاد تلویزیونی را که قصد خرید آن را دارید را بررسی کنید. همچنین اگر قصد دارید از ساندبار استفاده کنید مطمئن شوید که تفاوت ارتفاع آن را با پایه محاسبه کرده اید.

سایزهای تلویزیون 85 اینچ ال جی 2021

ابعاد تلویزیون 85 اینچ ال جی

در ابتدا، ما باید در مورد اندازه تلویزیون 85 اینچی بحث کنیم. 85 اینچ به طور مورب صفحه نمایش اشاره دارد (از گوشه سمت چپ پایین به گوشه سمت راست بالا).

ارتفاع، عرض و عمق دقیق تلویزیون 85 اینچی بسته به تلویزیون مورد نظر متفاوت خواهد بود و یک تلویزیون با نور پس زمینه Mini LED کمی ضخیم تر از یک صفحه نمایش OLED فوق العاده باریک است (که به هیچ عنوان به نور پس زمینه احتیاج نخواهد داشت). اگر تلویزیون دارای ساندبار داخلی است؛می تواند قد و وزن قابل توجهی را اضافه کند، در حالی که سایر صفحه ها ممکن است مکان محرمانه تری را در اطراف قاب تلویزیون انتخاب کنند.

به عنوان مثال، یک تلویزیون اولد در اندازه 85 اینچ دارای ارتفاع 108.3 سانتیمتری و عرض 89.6 سانتیمتری و عمق 6 سانتیمتری است, این اندازه گیری هایی است که برای نصب روی دیوار باید در نظر بگیرید. هنگامی که روی پایه قرار داده می شود؛ ارتفاع تلویزیون 85 اینچ ال جی به 118.6 سانتیمتر و عمق 39.2 سانتیمتر می رسد.

این در حالی است که یک تلویزیون 85 اینچی دیگر ممکن است دارای طول 107.2 سانتیمتر و عرض 187.6 سانتیمتری باشد. با طراحی 1.54 سانتیمتر باریک تر همراه است اما با اضافه کردن پایه تلویزیون به آن به عمق 34.4 سانتیمتر می رسد و در مجموع نمای مشابهی را ایجاد می کند.

خرید تلویزیون های 85 اینچ ال جی

قیمت تلویزیون 85 اینچ شما علاوه بر سایز به عوامل زیادی بستگی دارد؛ گرچه در بیشتر موارد یک مدل 85 اینچی بزرگترین و در نتیجه گران ترین مدل خاص تلویزیون خواهد بود.

یک تلویزیون LCD مقرون به صرفه در اندازه 85 اینچ همچنان بیش از 1000 دلار /1000 پوند / 1500 دلار استرالیا قیمت خواهد داشت؛ با توجه به این که این دستگاه ها بزرگتر از چند تلویزیون 40 اینچی است، این قیمت تعجبی ندارد. اما مدل های LCD درجه یک می توانند از قیمت 10000 دلار/ 10000 پوند/ 15000 دلار استرالیا هم فراتر روند.

تلویزیون های اولد در مقایسه با تلویزیون های کیولد از اندازه های متمایزی استفاده می کنند. اگر به دنبال تلویزیون های اولد هستید می توانید تلویزیون ال جی C1  را انتخاب کنید. البته پنل های اولد دارای قیمت بیشتری هستند.

تلویزیون 85 اینچ ال جی 2021 تلویزیون لاکچری

استفاده از پایه یا اتصال به دیوار

لازم به ذکر است که تلویزیون های 85 اینچ در کل بسیار سنگین خواهند بود. این بدان معناست که راه حل های پایه تلویزیون باید بتوانند وزن را تحمل کنند. در حالی که پایه های دیواری که با تلویزیون عرضه می شوند احتمالا برای نصب تلویزیون روی دیوار کافی به نظر می رسند، اما ممکن است راه حل های جانبی دیگر چندان قابل اعتماد نباشند.

نصب تلویزیون روی دیوار ممکن است ایمن تر باشد و همچنین فضای اتاق نشیمن شما را اشغال نمی کند. تلویزیون های سایز بزرگی هم وجود دارند که دارای پایه های کوچک و عجیب و غریب هستند.

جمع بندی

توصیه می کنیم اگر به دنبال تلویزیونی هستید که برای فیلم، بازی، ورزش و سایر کاربردهای ترکیبی استفاده می کند، از زاویه دید 30 درجه SMPTE پیروی کنید.

ما همچنین توصیه می کنیم که روی یک تلویزیون 85 اینچ 4K سرمایه گذاری کنید، چون آنها دارای جدیدترین ویژگی ها مانند HDR هستند که تلویزیون های Full HD فاقد آن هستند.

بنابراین برای بدست آوردن اندازه کامل تلویزیون بعدی خود، کافی است فاصله مشاهده را به اینچ (از محل نشستن تا تلویزیون) اندازه گیری کنید و بر 1.6 تقسیم کنید تا اندازه مورد نیاز خود را بدست آورد. در صورتی که اندازه پیشنهادی متناسب با بودجه شما نیست نزدیکترین اندازه ای را که می‌توانید خریداری کنید را تهیه کنید.

اگر در حال خرید تلویزیون اصلی برای اتاق نشیمن خود هستید توصیه می کنیم از سایز 50 اینچ به بالا شروع کنید؛ مگر اینکه فضای بسیار محدودی داشته باشید. برخی از تلویزیون های عالی با قیمت بسیار مناسب در محدود 50 اینچ و 55 اینچ وجود دارد.

البته اگر بودجه دارید و فضای کافی را دارید می‌توانید برای خرید تلویزیون های 85 اینچ ال جی در فروشگاه افرالند اقدام کنید. اگر فضا باریک است و فاصله مشاهده کوتاه است برای تجربه مشاهده کامل رزولوشن Ultra HD را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *