بهترین تلویزیون های 85 اینچ سونی

بهترین تلویزیون های 85 اینچ سونی 2022 مدل های با کیفیت و در تنوع قیمت متفاوتی هستند که برای فضاهای بزرگ مناسب هستند با بررسی بهترین تلویزیون 85 اینچ سونی همراه ما در افرالند باشید.

هر زمان که در نظر دارید یک تلویزیون جدید برای خانه خود خریداری کنید، ناگزیر وقت زیادی را صرف بررسی تمام مشخصات مورد علاقه خود خواهید کرد. با این حال، یکی از جنبه های خاص که تصمیم گیری را بسیار دشوار می کند؛ سایز تلویزیون است. در این مقاله قصد داریم بهترین تلویزیون 85 اینچ سونی 2022 را معرفی کنیم همراه افرالند باشید.

با توجه به اندازه های زیاد موجود در بازار؛ باید برنامه ای برای انتخاب مناسب ترین سایز تلویزیون برای فضای خود داشته باشید. برای کمک به شما در این امر؛ ما عواملی را توضیح داده ایم که بر اساس آنها می توانید به انتخاب یک تلویزیون با اندازه مناسب دست پیدا کنید. به طور معمول، به دنبال بزرگترین اندازه ای باشید که می توانید از عهده آن بربیایید.

در جدول زیر پرفروش ترین تلویزیون سونی موجود در بازار ایران را مشاهده می‌کنید که در سال‌های 2022 و 2023 تولید شده اند، برای مشاهده قیمت و خرید هر مدل می‌توانید به بخش فروشگاه مراجعه کنید.

مدل سونینوع نمایشگر
تلویزیون سونی X75KLED
تلویزیون سونی X80KLED
تلویزیون سونی X85KLED
تلویزیون سونی X90KLED
تلویزیون سونی X95KLED
تلویزیون سونی A80KOLED
مدل‌های 2022 سونی

هر چند در میانه رونمایی از تلویزیون‌ها، همواره پرفروش‌ترین ها شامل سایز 55 و 65 اینچ بوده‌اند اما با توجه به افزایش متراژ منازل اکنون برخی از کاربران به دنبال خرید تلویزیونی با نمایشگر بزرگتر هستند حالا اگر تلویزیون مورد نظر از برند سونی باشد که چه بهتر! پرفروش ترین مدل‌ها در اندازه 85 اینچ از این برند شامل تلویزیون سونی X85K و A80K می‌باشند.

مدل سونینوع نمایشگر
تلویزیون سونی X75LLED
تلویزیون سونی X80LLED
تلویزیون سونی X85LLED
تلویزیون سونی X90LLED
تلویزیون سونی X95LMiniLED
تلویزیون سونی A80LOLED
تلویزیون سونی A95LQD-OLED
مدل‌های 2023 سونی

سایز تلویزیون چگونه اندازه گیری می شود؟

صرف نظر از اندازه تلویزیونی که انتخاب می کنید؛ توصیه می شود از فرآیند اندازه گیری اطلاع داشته باشید. به طور مثال یک تلویزیون 85 اینچ را در نظر بگیرید، خود تلویزیون در واقع 85 اینچ اندازه ندارد. بلکه اندازه صفحه از یک گوشه تا گوشه دیگر (به صورت مورب) اندازه گیری می شود. به خاطر داشته باشید که این اندازه گیری فقط صفحه را در نظر می گیرد؛ بنابراین به حاشیه ها اهمیت چندانی داده نمی شود.

چه عواملی روی سایز تلویزیون تاثیر می گذارد؟

وضوح تصویر

اکثریت قریب به اتفاق تلویزیون هایی که امروزه فروخته می شوند از نوع 4K (UHD) هستند؛ به این معنا که صفحه نمایش وضوح تصویر 3840×2160 پیکسل را ارائه می دهد. در واقع؛ این دقیقا دو برابر وضوح افقی و عمودی 1080p است که از وضوح 1920×1080 پیکسل برخوردار هستند.

حقیقت این است که تمایز بین تصویر 4K و 1080p تقریبا غیر ممکن است، حتی با وضوح قابل ملاحظه بالاتری که وجود دارد. این امر بدان خاطر است که چشم انسان می تواند بسیاری از جزئیات را در یک منطقه معین جمع آوری کند، بنابراین وضوح افزوده شده در مورد تلویزیون های کوچکتر اساسا بی معنا است. از سوی دیگر؛ تلویزیون 4K جدیدتر با صفحه نمایش 65 اینچی وضوح بیشتری نسبت به تلویزیون های 1080p دارد و این بدان خاطر است که پیکسل های تلویزیون با وضوح پایین باید بزرگتر شوند.

بهترین تلویزیون سونی

روزهای اولیه عرضه تلویزیون های HD TV در بازار شامل مدل هایی با وضوح 720p بود که بسته به سازنده به معنای 1280×720 یا 1366×768 پیکسل است. این تلویزیون ها دیگر تولید نمی شوند. در طرف دیگر بازار؛ تلویزیون های 8K با وضوح عالی 7860×4320 پیکسل قرار دارد. اگر این روند را دنبال کنید؛ دقیقا دو برابر وضوح افقی و عمودی تلویزیون های 4K است. در حال حاضر؛ این دستگاه ها دارای قیمت بالایی هستند.

اندازه دیوار و اتاق

خیلی ساده، فضایی که در آن تلویزیون را قرار می دهید اندازه بگیرید و بزرگترین اندازه ای که می توانید تهیه کنید را خریداری کنید. ایده سایز تلویزیون معمولی دائما در حال افزایش است. قبلا تلویزیون های 32 اینچ معمولا استفاده می شدند اما حالا تلویزیون های 50 و 55 اینچ به عنوان رایج ترین سایز تلویزیون شناخته می شوند. ممکن است از خرید یک تلویزیون بزرگ که کل فضا را اشغال می کند پشیمان شوید. پس بهتر است که قبل از خرید تلویزیون فضای خود را اندازه بگیرید.

بیشتر بخوانید:
مقایسه تلویزیون سونی X85K و X80K

موقعیت یابی تلویزیون

یکی از فاکتورهای مهم انتخاب تلویزیون بر اساس اندازه؛ فاصله مشاهده است. اگر فاصله زیادی بین شما و تلویزیون وجود ندارد؛ اشکالی ندارد که سراغ سایز کوچکتر بروید.

به همین ترتیب، اگر فضایی برای تلویزیون دارید؛ تلویزیون بزرگتر همیشه مناسب خواهد بود. فاصله مشاهده بر اساس ترکیبی از علم و ترجیحات شخصی امری دشوار است؛ اما در نهایت به آنچه می خواهید با تنظیمات شخصی خود انجام دهید بستگی دارد. اگر بین مبل و پایه تلویزیون حداقل 8 تا 9 فوت فاصله وجود دارد سراغ تلویزیون های 65 اینچ یا بزرگتر بروید.

بهترین فاصله مشاهده بستگی به اندازه و وضوح صفحه نمایش تلویزیون دارد. فاصله توصیه شده برای مشاهده راحت فیلم یا برنامه ای که در حال مشاهده آن هستید، محیط مشاهده و شرایط فیزیکی حائز اهمیت است. هنگام تماشای تلویزیون از فاصله مناسب؛ توصیه می کنیم هر از گاهی به تلویزیون نگاه کنید یا سعی کنید آن را با زاویه دید دیگری تماشا کنید.

برای تلویزیون های 4K فاصله توصیه شده 1.5 برابر اندازه عمودی صفحه تلویزیون است. هنگام تماشای تلویزیون 4K ازاین فاصله؛ چشم غیر مسلح نمی تواند پیکسل های منفرد را از هم تشخیص دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد فاصله مشاهده توصیه شده هنگام تماشای تلویزیون فورکی، جدول زیر را بررسی کنید.

سایز تلویزیونفاصله مشاهده تقریبی
49 inch1 متر
55 inch1 متر
65 inch1.2 متر
75 inch1.4 متر
85 inch1.6 متر

مدل های با کیفیت بالا

فاصله توصیه شده برای تماشای تلویزیون با وضوح بالا 3 برابر اندازه صفحه عمودی تلویزیون است.

از بهترین تلویزیون های 85 اینچ سونی چه انتظاری باید داشته باشیم؟

نکته خوبی که در مورد تلویزیون های بزرگ مانند تلویزیون های 85 اینچ سونی وجود دارد مطمئنا تجربه تماشای فیلم بهبود یافته است و تجربه سینمایی واقعی را برای علاقمندان به فیلم و بازی های همه جانبه گیمرها ارائه می دهد.

تلویزیون های 85 اینچ سونی از نظر قیمت؛ فناوری ها و نرم افزارهای متنوع؛ جزئات واضح و کنتراست تقویت شده را ارائه می دهند. علاوه بر این؛ شما می توانید به همان اندازه به جدیدترین پنل های تلویزیون های بسیار نازک؛ کم حجم و براق که مناسب هر دکوراسیون خانه ای است اعتماد کنید.

صفحه نمایش های بزرگ همچنین دارای زاویه دید گسترده تری هستند و اشباع رنگ و حجم عالی را در زوایای شدید افزایش می دهند که دومی به لطف پشتیبانی از قابلیت دالبی اتموس است. این بدان معناست که همه کاربران بدون توجه به جایی که نشسته اند می توانند از تصاویر با کیفیت برخوردار شوند. از آنجا که اینها تلویزیون های هوشمند هستند؛ دارای ویژگی های هوشمند زیادی مانند فرامین صوتی؛ برنامه های استریم و قابلیت آینه سازی صفحه هستند تا کنترل بیشتری بر تلویزیون خود داشته باشید و تجربه سرگرم کننده تری را ارائه می دهد.

رزولوشن تلویزیون های 85 اینچ سونی 2021

تلویزیون های 85 اینچ به همان اندازه مناسب بازی هستند چون از فناوری های Nvidia G-Sync و AMD FreeSync پشتیبانی می کنند. این به معنای کنتراست و جزئیات بهتر است در حالی که هرگز نگران تاخیر و پارگی تصویر نخواهید بود. علاوه بر این، حالت تاخیر کم خودکار؛ تاخیر ورودی را برای واکنش های تقریبا بلادرنگ به حداقل می رسانند و به شما این امکان را می دهند تا در رقابت باقی بمانید.

مواردی که هنگام خرید تلویزیون های 85 اینچ سونی باید در نظر داشته باشید

همانطور که انتظار داریدغ هنگام خرید بهترین تلویزیون های 85 اینچ سونی موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

فناوری صفحه نمایش

همه تلویزیون های مدرن از نورپردازی LED به عنوان بیس صفحه نمایش استفاده می کنند؛ تفاوت در نحوه استفاده از آنها برای ارائه کیفیت های مختلف تصویر است. بهترین تلویزیون 85 اینچ یکی از این دو مورد زیر را خواهد داشت:

OLED

این گران ترین فناوری است اما بهترین کیفیت تصویر را هم ارائه می دهد. اولد از طریق پیکسل های جداگانه روشن می شود تا رنگ های مشکی عمیق را برای کنتراست واضح تر و ترکیبات آلی را برای رنگ های غنی تر و روشن تر ارائه دهد.

علاوه بر این، بستری که در اولد رنگ تولید می کند از مواد آلی ساخته شده است که با گذشت زمان و استفاده تجزیه می شوند. این باعث می شود که صفحات مستعد تخریب یا کدر شدن رنگ شوند. با این حال، این مشکل در طولانی مدت ظاهر می شود. اما کیفیت رنگ های تلویزیون اولد بسیار بالاست و بهترین تجربه تماشای تلویزیون را ارائه می دهد که برای هیجان واقعی و لذت تماشای تلویزیون خرید آن پیشنهاد می شود.

تلویزیون های 85 اینچ سونی 2021 نمایشگر اولد

رزولوشن

رزولوشن بهترین تلویزیون های 85 اینچ سونی

Full HD 1080p – اولین گزینه از بین همه گزینه ها؛ 1080p است که قادر به تولید کیفیت تصویر مناسب است. تا سال 2021؛ قطعا این یک وضوح متوسط است و ممکن است از یک تلویزیون 85 اینچ بیشترین بهره را نبرد.

4K UHD – استاندارد طلایی جدید در سرگرمی های خانگی؛ 4K است که کیفیت تصویر را افزایش می دهد. قابلیت فورکی غالبا شامل پشتیبانی از HDR مانند Dolby Vision, HDR10/10+, Hybrid Log-Gamma (HLG)  یا  Technicolor HDR برای تولید رنگ و کنتراست تقریبا واقعی است.

8K – برندهای سونی و ال جی با فناوری 8K خود رزولوشن 4 برابر بیشتر از 4K و 16 برابر از تلویزیون های 1080p را ارائه می دهند. همانطور که انتظار می رود، تلویزیون های 85 اینچ 8K بسیار گران هستند، به علاوه در حال حاضر محتوای 8K بسیار محدودی وجود دارد.

مقاله مرتبط:
 لاین آپ جدیدترین تلویزیون های سونی 2023

رفرش ریت

رفرش ریت به تعداد دفعاتی که تصویر روی صفحه نمایش داده می شود یا در هر ثانیه رفرش می شود اشاره دارد که بر حسب هرتز بیان می شود. 60 هرتز و 120 هرتز رایج ترین سرعت است گرچه برخی از واحدها دارای رفرش ریت متغیر هستند که بسته به نوع رسانه بین این دو تغییر می کند.

رفرش ریت بالاتر به این معناست که تصویر سریعتر به روز می شود؛ بنابراین حرکت تصویر نرم تر و کیفیت کلی تصویر افزایش می یابد. این امر برای گیمرها بسیار مهمتر است؛ و اغلب با تاخیر کم خودکار همراه است. هر دو با هم ترکیب می شوند تا تجربه بازی بی نقص تری را ارائه دهند (به ویژه در صحنه های اکشن سریع).

عملکرد گیمینگ بهترین تلویزیون های 85 اینچ سونی 2021

فاکتورهای اضافی

هنگام خرید بهترین تلویزیون های 85 اینچ سونی باید سایر عوامل را هم در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است به چندین پورت HDMI داخلی و به ویژه HDMI 2.1 برای تامین منابع UHD فعلی و آینده نیاز داشته باشید.

با وجود تمام امکانات و ویژگی هایی که در تلویزیون های 85 اینچ سونی ارائه می شود، احتمالا بهترین کیفیت صدا را نخواهید داشت. این عمدتا به این دلیل است که مشخصات نازک اما شیک، فضای بسیار کمی برای بلندگوهای بزرگ و قدرتمند باقی می گذارد. به این ترتیب؛ برای بدست آوردن صداهای کاملتر و غنی تر، ممکن است به یک ساندبار با کیفیت یا سیستم صوتی فراگیر احتیاج داشته باشید.

جمع‌بندی

امیدواریم با توجه به نکاتی که در این مقاله از افرالند اشاره شد؛ توانسته باشید در مورد سایز تلویزیون مورد نظر خود تصمیم گیری کنید. چه یک مدل 40 اینچی مناسب برای اپارتمان چه مدل 75 اینچی برای اتاق نشیمن نیاز داشته باشید؛ با توجه به موارد گفته شده در بالا می توانید در مورد انتخاب خود اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *