بهترین تلویزیون های 75 اینچ سامسونگ

قصد دارید از میان بهترین تلویزیون های 75 اینچ سامسونگ انتخاب داشته باشید؟ در ادامه آموزش کامل انتخاب و خرید تلویزیون سامسونگ 75 اینچ را برایتان ذکر کرده ایم با دقت آن را مطالعه کنید و تا انتها همراه ما باشید.

آیا باید برای خرید تلویزیون 75 اینچ سامسونگ اقدام کنم؟

ممکن است تلویزیون های صفحه بزرگ چند سال پیش دارای قیمت بالایی بودند اما حالا به گزینه های مقرون به صرفه و محبوب بین کاربران عادی تبدیل شده اند که می توانند از تماشای فیلم با آن لذت ببرند. این محبوبیت در چند سال گذشته بیشتر شده است. حالا می توانیم از سرویس هایی مانند Disney + و Netflix که قول می دهند جدیدترین فیلم های پر فروش را به ما تحویل دهند استفاده کنیم.

بهترین تلویزیون های 75 اینچ سامسونگ تجربه سینمایی را خلق می کنند و تجربه مشاهده بیشتر را ایجاد می کنند؛ خواه تیم مورد علاقه خود را تشویق کنید یا از آخرین نمایش های نتفلیکس استفاده کنید تجربه مشاهده گسترده و سینمایی را بدست خواهید آورد.

اما ما می‌دانیم که خرید تلویزیون سامسونگ 75 اینچ نه تنها به فضای مناسبی نیاز دارد بلکه باید شما با تعدادی از اصطلاحات آشنا شوید. OLED، LED؛ 8K و غیره می توانند کاربران را سردرگم کنند. حتی ممکن است از این موضوع که اندازه تلویزیون 75 اینچ برای شما مناسب است یا خیر مطمئن نباشید. اگر در چنین موقعیتی هستید می‌توانید با خواندن ادامه مطلب اطلاعات خوبی بدست آورید.

مدلرفرش ریتنوع پنل
تلویزیون سامسونگ S95C144HzQD-OLED
تلویزیون سامسونگ S90C144HzQD-OLED
تلویزیون های 75 اینچ سامسونگ 2023

دو مدل بالا که در لیست مشاهده می‌کنید لاکچری ترین تلویزیون های سامسونگ هستند که از نسل QD-OLED می باشند و با رفرش ریت بالایی تولید شده اند؛ این تلویزیون ها هر دو دارای سایز 75 اینچ می باشند و اکنون تلویزیون سامسونگ S95C جزو پرطرفدارترین های سال 2023 به شمار می آید.

مدلرفرش ریتنوع پنل
تلویزیون سامسونگ 75Q60B60HzQLED
تلویزیون سامسونگ 75Q70B 100Hz QLED
تلویزیون سامسونگ 75Q80B 120Hz QLED
تلویزیون سامسونگ 75BU8000 60Hz LED
تلویزیون 75 اینچ سامسونگ 2022

در هنگام خرید تلویزیون 75 اینچ به مسافت و اندازه اتاق فکر کنید

محل نشستن شما تا صفحه تلویزیون چقدر فاصله دارد؟ این یک سوال مهم است که باید قبل از انتخاب تلویزیون خود به آن توجه کنید. به عنوان یک قاعده کلی اندازه تلویزیون خود را بر اساس فاصله صفحه نمایش از منطقه ای که می نشینید محاسبه کنید. اگر مبل از تلویزیون 150 اینچ فاصله دارد به سادگی این عدد را بر دو تقسیم کنید و یک تلویزیون 75 اینچی را برای مشاهده راحت انتخاب کنید. فراموش نکنید که تلویزیون ها به صورت مورب اندازه گیری می شوند.

هنوز مطمئن نیستید که کدام سایز تلویزیون برای اتاق شما مناسب است؟ استفاده از الگوی تلویزیونی را در نظر بگیرید که می تواند به عنوان پیش نمایش به دیوار وصل شود؛ این کار را قبل از اینکه به اندازه خاصی متعهد شوید انجام دهید. در اکثر اوقات یک تصویر بصری کمک می کند تا انتخاب شما کاملا واضح و روشن شود چون شما می توانید ببینید که تلویزیون چگونه در فضای واقعی قرار می گیرد.

وضوح صفحه را برای تلویزیون 75 اینچ خود در نظر داشته باشید

بهترین کیفیت تصویر امروز؛ تلویزیون 8K با وضوح عالی و کیفیت وصف ناشدنی است. با این حال اکثر تلویزیون های موجود در بازار 4K یا Ultra HD هستند. اگر تلویزیون بزرگتری انتخاب می کنید؛ وضوح صفحه نمایش با کیفیت بالاتر را انتخاب کنید تا با آن همراه باشید. در غیر این صورت اگر از رزولوشن چشم پوشی کنید؛ در نهایت با یک صفحه نمایش بزرگ اما با یک تصویر پیکسلی تر مواجه خواهید شد.

برای یک تلویزیون 50 اینچ یا بزرگتر؛ رزولوشن 4K یک تصویر واضح را نشان می دهد. برای تلویزیون های کوچکتر؛ رزولوشن فول HD جوابگو است.

تلویزیون نئو کیولد 4K سامسونگ

در آخر اینکه می توانید به تلویزیون های با وضوح بالا نزدیک تر بنشینید. بنابراین اگر فضای محدودی داشته باشید؛ یک تلویزیون کوچکتر با وضوح بالا کاملا جواب خواهد داد.

بیشتر بخوانید:
3 تلویزیون سامسونگ پیشنهادی در سال 2023

از زوایای مختلف نظاره گر باشید

این روزها تلویزیون های با وضوح بالا بهتر است موازی با چشمان شما دیده شوند. اگر خارج از یک زاویه نشسته باشید ممکن است زاویه شما نسبت به تصویر تحریف شود. یک زاویه دید راحت معمولا در هر جهتی (بالا، پایین، چپ؛ راست) تا سطح چشم در 30 درجه است.

هنگام کار با یک طراحی داخلی برای ترتیب دادن وسایل در خانه هوشمند سفارشی خود، زاویه دید را در نظر داشته باشید. تلویزیون را فقط کمی روی دیوار قرار دهید. یک اشتباه رایج در نصب تلویزیون قرار دادن تلویزیون بالاتر از وسایل زیرین است.

تلویزیون خود را در محلی قرار دهید که چشم شما به طور طبیعی از ناحیه ای که نشسته اید یک سوم بالاتر قرار بگیرد. به طور معمول در خانه های مسکونی این بدان معناست که شما تلویزیون خود را حدود 50 تا 55 اینچ از سطح زمین نصب خواهید کرد.

فاصله از تلویزیون را هم مد نظر قرار دهید

شما با دوست خود به سینما می روید و ذرت بو داده خود را در دست دارید. شما اولین نفرهایی هستید که در آنجایید و می توانید در هر صندلی که می خواهید بنشینید. شما کجا می نشینید؟ اکثر ما مکانی نزدیک به مرکز را انتخاب می کنیم؛ نه در ردیف جلو می نشینیم نه در ردیف ها عقب تر. گرچه تجربه مشاهده شما یکسان نیستند اما آنچه می خواهید در اتاق نشیمن خود بدست آورید همان مکان اصلی است چون نمی خواهید خستگی چشم و سردرد را تجربه کنید.

اکثر افراد معمولا بزرگترین صفحه نمایشی که می توانند در خانه خود داشته باشند را انتخاب می کنند اما اگر اتاق شما خیلی کوچک باشد؛ این ممکن است بهرین انتخاب نباشد. یک دستورالعمل کلی این است که بین 1.5 تا 2.5 برابر اندازه مورب از تلویزیون فاصله داشته باشید که زاویه دید حدودا 30 درجه را خواهید داشت. به عنوان مثال اگر تلویزیون 40 اینچی دارید باید در فاصله ای از 5 تا 8.3 فوت از صفحه نشسته باشید. فقط به خاطر داشته باشید که توصیه های مشاهده مسافت یک راهنمای کلی است و این بیشتر به سلیقه شخصی بستگی دارد.

فاصله از تماشای تلویزیون سامسونگ

توصیه های مربوط به فاصله مشاهده تولیدکنندگان، خرده فروشان و THX متفاوت است. بعضی ها یک عدد ثابت می دهند و برخی دیگر طیف وسیعی از فواصل مناسب را ارائه می دهند. همچنین شما باید موقعیت بلندگوها، صندلی ها و سایر مبلمان اتاق را در نظر بگیرید. با توجه به وضوح محتوای HD؛ شما می توانید بدون مشاهده پیکسل های جداگانه به تلویزیون HD نزدیکتر بنشینید. اگر فیلم های Blu-Ray زیادی تماشا می کنید می توانید نزدیک به آنچه قصد تماشای محتوای آنالوگ را دارید، بنشینید. زاویه دید هم مهم است. شما می خواهید تلویزیون خود را مستقیما در ارتفاعی مشاهده کنید که چشمان شما با مرکز صفحه هم سطح باشد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که والدینتان به شما گفته اند که خیلی نزدیک به تلویزیون ننشینید شما تنها نیستید. بسیاری از ما این حرف را شنیده ایم. گرچه توصیه بدی نیست اما این به دوره گذشته باز می گردد. در دهه 1960؛ چندین مدل تلویزیون رنگی میزان خطناکی از اشعه را منتشر می کردند و نشستن بیش از حد جلو برای سلامتی شما مضراتی داشت. این مشکل به سرعت برطرف شد اما این افسانه هنوز هم در دنیای امروزی پابرجاست.

بهترین تلویزیون های 75 اینچ کیولد سامسونگ

سامسونگ در حال حاضر تنها تولیدکننده اصلی تلویزیون است که از مجموعه اولد پشتیبانی نمی کند و برای رقابت با آن تلویزیون های کیولد (QLED) را به بازار عرضه می کند تا بهترین تصویر با کیفیت بالا را ارائه دهد. اما تلویزیون کیولد چیست؟ حرف Q در QLED مخفف Quantum Dot است. این نقاط کوچک یک لایه را در مقابل نور پس زمینه تشکیل می دهد و رنگ هایی را که روی صفحه مشاهده می کنید را ایجاد می کنند.

اکثر تلویزیون های LCD هستند و از کریستال های مایع استفاده می کنند. نقاط کوانتومی جای این کریستال ها را می گیرند. سامسونگ پیشگام این فناوری بود و در سال 2016 محولات خود را به بازار عرضه کرد. حالا می توانید نمایشگرهای نقطه کوانتومی را در تمام تلویزیون های رده بالای آن پیدا کنید. تلویزیون های نقطه کوانتومی باعث ایجاد رنگ های پر جنب و جوش و تصاویر روشن تر می شوند.

تلویزیون کیولد سامسونگ

بهترین تلویزیون های 75 اینچ Neo QLED سامسونگ

در سال 2021 سامسونگ اولین تلویزیون های Neo QLED خود را به بازار عرضه کرد. این تلویزیون ها هنوز همان فناوری نقطه کوانتومی مشابه با مجموعه های استاندارد QLED را دارند اما نور پس زمینه دارای LED های بسیار کوچکتر است که به معنای کنتراست بهتر و کنترل بیشتر روی قسمت هایی از صفحه روشن است. این تلویزیون ها نشت نور را به حداقل می رسانند، جایی که قسمت های روشن‌تر تصویر به قسمت های تیره‌تر نشت می کند. تلویزیون های Neo QLED نازک‌تر هستند چون LED های نور پس زمینه نازک‌تر هستند.

تلویزیون نئو کیولد 75 اینج سامسونگ

مقاله مرتبط:
لاین آپ جدیدترین تلویزیون های سامسونگ 2023

بهترین تلویزیون های 75 اینچ The Frame سامسونگ

تلویزیون های فریم سامسونگ همان چیزی است که هر کاربری که به دنبال یک دستگاه الهام گرفته از قاب عکس است را راضی نگه می دارد. اگر به مشخصات تلویزیون اهمیتی نمی دهید و بیشتر طراحی تلویزیون برایتان اهمیت دارد این ذستگاه ها برای شما ایده آل هستند. تلویزیون های The Frame سامسونگ دارای قاب مشکی هستند که می توانید رنگ های دیگر را برای آنها خریداری کنید. شما می توانید رنگ بژ یا سفید را برای هماهنگی بیشتر با فضای داخلی تان انتخاب کنید. وقتی که تلویزیون سامسونگ خاموش است به یک تابلوی نقاشی تبدیل می شود. تقریبا به نظر می رسد بومی است که نقاشی خارق العاده ای روی آن کشیده شده است.

بهترین تلویزیون های 75 اینچ 4K سامسونگ

تلویزیون 4K سامسونگ دستگاهی است که وضوح فورکی را ارائه می دهد و این بدان معناست که شما 3840 پیکسل افقی و 2160 پیسکل عمودی را در اختیار خواهید داشت که در مجموع حدود 8.3 میلیون پیکسل است. در مشخصات محصول؛ رزولوشن معمولا برای تلویزیون های فورکی به صورت 3840×2160 پیکسل نمایش داده می شود.

وضوح اصطلاحی است که به شما می گوید پیکسل ها چقدر متراکم روی صفحه نمایش داده می شوند. پیکسل های جداگانه با هم جمع می شوند تا تصویری را که در صفحه مشاهده می کنید را تشکیل دهند بنابراین هر چه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد وضوح تصویر هم بالاتر است. K در 4K به معنی کیلو (1000 است) به این معنا تلویزیونی وضوح 4000 پیکسل را بدست آورده است.

تلویزیون های فورکی دارای کیفیت 4 برابر بیشتر از تلویزیون های Full HD هستند؛ حتی در صفحه های تلویزیون با همان اندازه؛ کیفیت تصویر تلویزیون 4K به لطف تراکم پیکسل بیشتر؛ واضح تر و دقیق تر می شود. این تفاوت بخصوص در تلویزیون های صفحه بزرگ بسیار مشهود است. به طور مثال اگر تلویزیون سنتی 75 اینچ فول اچ دی را با تلویزیون 75 اینچ 4K UHD مقایسه کنید متوجه تفاوت پیسکل های صفحه نمایش خواهید شد.

تلویزیون کریستالی سامسونگ

بهترین تلویزیون های 75 اینچ 8K سامسونگ

اولین تلویزیون های 4K در سال 2012 به بازار عرضه شدند و حالا بزرگترین برندهای تولید کننده تلویزیون از جمله ال جی؛ سامسونگ و سونی تلویزیون های 8K را تولید می کنند. تعداد پیکسل های تلویزیون های 8K حدود 4 برابر بیشتر از تعداد پیکسل های تلویزیون های 4K است که به نوبه خود 4 برابر پیکسل های تلویزیون های HD را ارائه می دهد. وضوح تصویر در تلویزیون های 8K حدود 7680×4320 پیکسل است که در مجموع 33177600 میلیون پیکسل را به همراه دارند. این تعداد بزرگ از پیکسل ها به این معناست که یک تلویزیون 8K می تواند تصاویر واضحی را نمایش دهد که جرئیات بیشتری از آنچه که تلویزیون های فورکی مدیریت می کنند را نشان می دهد.

جمع بندی – سایز تلویزیون مناسب خود را انتخاب کنید

بعد از همه این گفته ها و تمام کارها؛ تلویزیون مناسب، تلویزیونی است که برای شما بهتر باشد. در اکثر مواقع؛ ممکن است بسته به اولویت شخصی خود تلویزیون کوچک‌تر یا بزرگ تری را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید؛ بسیاری از تنظیمات طراحی وجود دارد که امکان انعطاف پذیری را فراهم می آورند. از نظر زیبایی شناسی، یک تلویزیون می تواند با احتیاط در مرکز سرگرمی شما پنهان شما. یا اگر می خواهید در فضای پیشخوان صرفه جویی کنید؛ می توانید تلویزیون را بالای کنسول به دیوار نصب کنید. در نهایت اگر بین خرید چندین مدل از برند سامسونگ مردد هستید می توانید با کارشناسان ما در افرالند تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *